Monday, November 9, 2009

Pieczone paczki po zydowsku z jablkami

Przejrzalam zydowskie receptury  w internecie i doszlam do wniosku, ze jablka sa ulubionym dodatkiem do ciast w tej kulturze.  Na paczki po zydowsku wpadlam na stonie:http://www.cupcakeproject.com/2009/09/apple-cider-doughnuts-with-honey-glaze.html. Sa to paczki pieczone z jablkowymi powidlami  i cydrem. Przepis  wydal mi sie bardzo ciekawy, choc nie omieszkalam troche w nim napsocic.
paczek w przekroju
Suche skladniki:
2 cups maki (u mnie pelnoziarnista z pszenicy bialej)
1 i 1/2 lyzeczki sody
1 i 1/2 lyzeczki proszku do pieczenia
1/2 lyzeczki soli (pominelam)
2 lyzeczki cynamonu
1 /2 lyzeczki galki muszkatolowej
2/3 cup brazowego cukru (pominelam)
Mokre skladniki:
1 jajko lekko ubite
2/3 cup syropu klonowego (ja dodalam  syrop z niebieskiej agawy)
1/3 cup cydru jablkowego   i  1/2 cup powidel jablkowych (ja dodalam trzy drobno utarte jablka Golden Delicius)
1/3 cup jogurtu naturalnego (u mnie typ grecki)
3 lyzeczki oleju z orzechow laskowych – lub innego roslinnego (tez pominelam)
Suche i mokre skladniki wymieszalam w osobnych miskach. A potem przesypalam suche do mokrych i dokladnie wymieszalam ciasto. Formy do pieczenia paczkow z dziurka nie mam  - wiec chcialam zrobic dziurki – z pomoca papieru do pieczenia – srednio to wyszlo.
dziurki w paczkach

W orginalnym przepisie foremki natluszcza sie olejem i obsypuje grubym cukrem, aby dodac paczkom uroku. Ja po prostu przelozylam mase do formy babeczkowej.
Moje paczki byly duze i wilgotne, wiec pieklam je w 400 F (200 stopniach C) przez 25 minut.
6 paczkow


Dziurki wypelnilam pozniej  dzemem wisniowym. 

No comments:

Post a Comment